Swalmen

Wandeling Roermond 2022

We hebben op zaterdag 7 mei met 12 personen 8 km gelopen. Langs antitank- en loopgraven, en een Duitse bunker. Ook liepen we naar een ereplek voor een jonge Russische krijgsgevangen vrouw. Zij werd doodgeschoten voor het stelen van aardappelen.
Na de oorlog waren de jonge vrouwen niet welkom terug in Rusland omdat ze voor de Duitsers hadden gewerkt ( ze moesten) velen zijn hier getrouwd. De heimwee bleef.
Daarna koffie en tevens een wens/oproep gedaan aan de Russische ambassade van de actie 5 mei.
Het was een mooie tocht vond men.
Groetjes,
Anne Cox
Groep 28 Roermond e.o.

roer                                   Logo4

Op zaterdag 7 mei om 10.00 uur kun je in Roermond meedoen met een wandeling voor de Vrijheid.Het vertrek is om 10.00 uur bij Plantage Blankwater op de Boukoul. Adres: Blankwater 12, Swalmen.We wandelen een kilometer of acht, in een normaal tempo, een afwisselende en verrassende tocht. Soms is het even klimmen en dalen. Soms brede, soms smalle paadjes. Om een uur of twaalf zijn we weer bij Blank Water, waar we op de koffie gaan, eventueel met iets lekkers, en hopelijk op het terras.

Wat heb je nodig? Goeie wandelschoenen en een behoorlijke conditie. Wie is welkom? Iedereen, van alle leeftijden.

Wat kost het? Niets. Maar bij het vertrek staat een collectebus van Amnesty International voor een vrijwillige gift.

Om te weten hoe druk het wordt op het terras een verzoek: Wil je je van te voren opgeven via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken., uiterlijk op 30 april 2022.

Het wandelcomité van Amnesty Roermond.

Kees Spapens, Piet Hein de Boer en Anne Cox

Roer2