Sponsorloop Vught - Gemert - Eindhoven

Algemene routes

Kun je niet wachten tot 5 mei en wil je wandelen in een gebied met veel oorlogsherinneringen? Wij hebben enkele routes uitgekozen waarvan hieronder een overzicht.

Airborne routes. Deze routes zijn vernoemd naar de 101e luchtlandingsdivisie Engels: Airborne Division), die in WO2 tijdens operatie Market Garden en de slag om Arnhem veel strijd heeft gevoerd. Wandelingen van 10 km tot meer dan 200 km.

De Joe Mann route is door Amnesty uitgezet tussen Eindhoven en Best, ter nagedachtenis aan de gesneuvelde Amerikaanse soldaat Joe Mann. De route van bijna 23 km gaat door landelijk en bosrijk gebied tussen Eindhoven-noord, Best en Son en Breugel. Onderweg kom je langs het Joe Mann monument en het Joe Mann theater.

Gemert-Eindhoven. Deze route van 25 km is gemaakt door Amnesty Gemert en kan in beide richtingen worden gelopen. Onderweg kom je langs verschillende oorogsmonumenten en andere herdenkingsplaatsen.

NachtvandeVrijheid. Elk jaar, behalve als corona ons de pas afsnijdt, vindt in de nacht van 4 op 5 mei de wandeltocht in de Nacht van de Vrijheid plaats. Een tocht van 60 km van Vught via Gemert naar Eindhoven. Alle info en routebeschrijving op nachtvandevrijheid.amnesty.nl

• Laatste wijziging 15 mei 2022.