Bevrijdingsdag 2023: Wandel voor vrede en vrijheid

wandel voor vrijheid 5 mei 2023 scaled                      Brug

Direct naar de routes

Direct naar de sponsorpagina

Geslaagde wandeltocht met weinig deelnemers maar prachtig resultaat

Groepsfoto3Wat fijn dat we in vrijheid en vrede mogen leven, en dat we dat samen kunnen doen met een wandeling door de mooie Brabantse natuur. Met in totaal 18 wandelaars zijn we de uitdaging aangegaan, en hebben de 37 km (of een deel daarvan) gelopen vanuit Eindhoven of Gemert naar het Bevrijdingsfestival in Den Bosch. Vertrokken om half zes in de ochtend, gelopen door het mooie Brabantse land, genoten van de natuur en elkaars gezelschap. Jammer dat de regen op het laatst een beetje spelbreker was, anders hadden we de dag ook nog feestelijk kunnen afsluiten op het Bevrijdingsfestival. Nu 'droop' iedereen al gauw af naar een warm plekje om bij te komen van de ontberingen. Misschien ook wel goed dat we niet alles onder controle hebben. Zo lang alleen het weer een spelbreker is hebben we eigenlijk niets te klagen.

Met elkaar hebben de wandelaars een heel mooi bedrag van 1465 euro opgehaald voor het werk van Amnesty. Alle deelnemers en sponsors heel hartelijk bedankt voor dit prachtige resultaat!

De moedige wandelaars bij aankomst in Den Bosch

Uitdagende wandeltocht op Bevrijdingsdag

Ga jij op Bevrijdingsdag een sportieve uitdaging aan?
Maak een stap, vele stappen, en breng twee mooie doelen samen: vier de vrijheid en steun het werk van Amnesty International.
Doe met ons mee, trek je wandelschoenen aan en ga op stap. We nodigen je uit op 5 mei met ons mee te lopen. In verschillende plaatsen worden wandeltochten georganiseerd waar je aan mee kunt doen. Ga de uitdaging aan!
Door tegelijkertijd een donatie te doen aan Amnesty International betuig je je steun tegen onderdrukking en onrechtvaardigheid en help je mensenrechtenactivisten wereldwijd.
Je kunt doneren via de speciale actiepagina. Deze pagina ondersteunt je ook als je actief op zoek naat naar sponsors in je omgeving.

Wandelroutes

Op of rond 5 mei 2023 worden vanuit verschillende plaatsen wandelroutes uitgezet. Je kunt van Eindhoven naar Den Bosch lopen, ook van Gemert naar Den Bosch is een tocht georganiseerd. Beide wandelingen van ruim 35 km vertrekken om 5.30 uur en eindigen rond 14 uur op het Bevrijdingsfestival in Den Bosch. We lopen dus letterlijk en figuurlijk van het donker naar het licht.
Het is mogelijk een deel van de route te lopen.

In Ulft staat op 5 mei rondwandelingen van 5.5 en 11 km op het programma.

In 2022 werd in verschillende plaatsen gewandeld. Een overzicht vind je hier.
Zoek je een mooie tocht met een verhaal over oorlog en vrede? Kijk dan eens op deze pagina. De routes zijn het hele jaar te lopen.
We wensen je een fantastische wandeling toe en horen graag hoe je het ervaren hebt.

NvdV23 scaled

Wat doe jij op Bevrijdingsdag?

vrijheidVrijheid en vrede zijn niet vanzelfsprekend. Sinds de uitbraak van de oorlog in Oekraine is dat voor iedereen duidelijk. Maar ook in andere landen worden mensen op grote schaal onderdrukt en vervolgd.
Daarom is het juist op 5 mei belangrijk om naast het vieren van de vrijheid stil te staan bij misstanden wereldwijd, en Amnesty met een gift te steunen om daarmee deze misstanden te bestrijden.

Amnesty vindt jouw privacy belangrijk en houdt zich zorgvuldig aan de wet- en regelgeving hierover.