Wandeling van Eindhoven naar Den Bosch (37 km) op vrijdag 5 mei 2023

Flying pinsDe wandeling in Eindhoven start vrijdag 5 mei a.s. om 05.30 uur bij ‘De Flying Pins’, aan de kop van de John F. Kennedylaan en hoek Fellenoord (vlakbij het bus station, ook bekend als het opstappunt van de FlixBus). Het is dan nog donker … de tocht is 37 km lang en bij een gemiddelde wandelsnelheid van 4.5 km/uur wordt dat ruim acht uur lopen.

Het is de bedoeling dat we tussen 13.30 en 14 uur aankomen op het Bevrijdingsfestival in Den Bosch (De Pettelaarse Schans).Het festival is gratis toegankelijk en er is vervoer geregeld vanaf het festivalterrein naar het NS station in Den Bosch.

Tijdens het eerste gedeelte van de route in Eindhoven wordt langs de Dommel gewandeld en de route verloopt verder via Son, St Oedenrode, Gemonde, St Michielsgestel om uiteindelijk bij het Bevrijdingsfestival te arriveren. We hebben na 17 km wandelen een stopplaats in Sint-Oedenrode bij lunchroom 'Braveau' (Kofferen 1) en daar zullen we volgens planning rond 9.15 uur zijn. Indien je vanaf Sint-Oedenrode wilt wandelen naar het Bevrijdingsfestival dan zou je hier bij de wandelaars uit Eindhoven kunnen aansluiten.

Het blijft een sponsorwandeltocht en er wordt geld opgehaald voor de ondersteuning aan mensenrechtenactivisten in het algemeen door Amnesty International. Er is een actiepagina waarop je een vrijwillig bedrag kunt overmaken. Je kunt op deze pagina ook sponsors werven en benaderen.

Dit jaar is er ook de mogelijkheid om dezelfde dag de route te fietsen. Deze fietstocht start ook bij ‘De Flying Pins’ en we vertrekken om 11.30 uur.

Omdat we ons realiseren dat 37 km een stevige wandeling is (overigens ook een prima voorbereiding voor de Nijmeegse vierdaagse en Kennedy marsen later in het jaar) willen wij ook wandelingen aanbieden vanaf de NS-stations Boxtel en Vught naar het Bevrijdingsfestival. Of deze kortere wandelingen doorgaan is afhankelijk van het aantal aanmeldingen.

De route is te zien op routeyou.com of. iets aangepast, op Google Maps.

Eindhoven DenBosch scaled